dilluns, 2 de desembre del 2013

Entrevista al xef de l'Hotel Carlton plaza Andorra, guanyadors d'un premi de la guia Gourmand i XEF de tots els Misteris a Taula

El restaurant Mezza Luna de l’Hotel Carlton Plaza, escollit Restaurant Andorrà 2014, segons la Guia Gourmand La Guia Gourmand en la seva edició número 23 ha anomenat Restaurant Andorrà de l’any 2014 al Mezza Luna, de l’hotel Carlton Plaza d’Andorra la Vella, que conta des de l’any passat amb el prestigiós xef Pablo Urcelay. Ahir el restaurant Mezza Luna va rebre el seu guardó per part de la Guia Gourmand juntament amb els demés premiats, com el Mas Folch, El Celler Cooperatiu de Gandesa, l’Hotel Guitart Monterrey i el Restaurant Freu.
  Pablo és el nostre Xef, qui prepara amb gran detall tots els sopars de Club Diógenes (Misteri a Taula i Nit de Misteri) Entrevista a Pablo Urcelay


Per què vas decidir emprendre la professió de cuinar? Em ve de família. Els meus avis ja tenien un restaurant el qual va passar als meus pares. Vaig créixer entre els fogons de la cuina.
¿Quina formació en cuina has rebut? Desprès del batxillerat em vaig anar a Madrid i allà vaig estudiar a l’Escola d’Hosteleria.
¿On i com vas aconseguir el teu primer treball com a cuiner professional? Vaig començar fent stages a Madrid i en un d’ells ja em vaig quedar al restaurant treballant.
¿Com definiries el teu estil? Crec que són els demés els que han d’identificar el teu estil.
 ¿Quin és el teu condiment favorit per cuinar? ¿Per què? M’agraden els productes bàsics amb molt caràcter con l’all i la ceba.
 ¿Quin és el teu plat emblemàtic, o la teva recepta favorita? Quelcom ben tradicional: lluç amb salsa verda amb cloïsses
¿Qui ha sigut la teva màxima inspiració a la teva carrera? La suma de tots els que m’han envoltat durant tots aquests anys i em segueixen envoltant.
 ¿Alguna anècdota de cuina divertida que ens puguis explicar? Per a mi, la màxima diversió és veure com el treball dóna resultat i veure els plats que tornen buits.
Si qualsevol xef del món pogués preparar un plat per a tu, a qui seleccionaries? El meu fill petit Ibai d’11 anys.
¿Hi ha alguna cosa que detestes veure en un restaurant quan vas com a client? Sento dir que sóc molt mal client, mai vaig a restaurants!
Qui cuina a casa teva? La meva filla Paula de 14 anys. Li fascina cuinar, la meva dona, pastissera de professió, li ensenya les receptes, i ella es passa el dia cuinant.
Quins són els teus vins o begudes favorites per a acompanyar el menjar? M’agrada un vi blanc afruitat, vins negres de nova generació o una bona sidra. M’agrada que un bon sommelier em guií.
Quines noves tècniques t’agradaria aprendre? M’agraden les tècniques de nova generació per preparar plats tradicionals.
Quines son les teves fites professionals pel futur? Que m’aguantin amb les meves rareses!
Quin consell li donaries a algú que està estudiant i pensa iniciar la seva carrera en la cuina? Dir-li que és un tema de passió ja que s’ha d’estar al 100% 24 hores 365 dies a l’any.
Que li aconsellaries fer al perfecte principiant de cuina per a superar la seva por a cuinar? Que controli la base de la cuina abans de llançar-se a experimentar noves tècniques.
 Finalment, què creus que pots aportar de nou a l’Hotel Carlton? Vine i prova-ho!